divendres, 26 d’agost del 2016

Scott McCloud, una nova visió

El febrer del 2005 Scott McCloud va donar una conferecia en la plataforma TED aportant una mirada imprescindible a la màgia dels còmics, oferint una presentació amb uns dibuixos animats, a través del color, les fascinacions infantils i els futurs imaginats que els nostres ulls poden sentir i tocar.

Després d'haver vist aquesta presentació, he tret unes conclusions pròpies. En primer lloc no m'ha convençut el nou format que vol donar al còmic, i ho dic com un lector habitual d'aquest format literari. Sí que és cert que aprecio molt que hi hagi persones que busquin constantment una certa innovació en mitjans que semblen ''estancats'' en una mateixa fórmula, però aquest nou camí que proposa no em convenç del tot. El format del còmic em sembla que està perfecte tal com està, i passar-ho a una pantalla d'ordinador no em sembla el camí correcte, ja que és molt incòmode llegir des d'una pantalla.

L'autor justifica el fet de llegir des d'una pantalla perquè així pot ''animar'' el còmic i fer que aquesta animació evolucioni, però això em porta a pensar que el final del camí d'aquesta evolució que pretén ens porta inevitablement al cinema, i això ja existeix. Potser no estava satisfet amb les produccions cinematogràfiques que s'havien fet fins al 2005, però just en aquell any, uns mesos després d'aquella conferència, Batman Begins s'estrenaria i Christopher Nolan canviaria totalment el concepte de ''cinema de superherois'' que estava establert fins aleshores, portant-lo cap a un cinema molt més madur i fosc.

El sistema que presentava fa 11 anys em recorda inevitablement a una presentació de Power Point, amb certs matisos però amb un format molt similar.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada